INTERVIEW

Pim Vingerling van Vingerling Kantoor: In een prettige kantoorsetting halen medewerkers het beste uit zichzelf

Pim Vingerling en Ferry Nieuwenhuizen
adviseren ondernemers over de beste
kantoorinrichting.

“Een prettige, gezonde en inspirerende kantooromgeving is altijd de basis voor succes. Medewerkers hebben een functionele en uitdagende kantoorsetting nodig om de beste versie van zichzelf te kunnen laten zien. En dat is nou precies waar wij alles van weten. Wij creëren optimale werkomgevingen, die passen bij het bedrijf én bij de medewerkers.” Aan het woord is Pim Vingerling van Vingerling Kantoor. Hij vertelt enthousiast over het totaalpakket dat hij voor ondernemers – groot en klein – in huis heeft. 

Kortgezegd rust Vingerling Kantoor op twee pijlers: kantoorinrichting en kantoorartikelen. Die kantoorartikelen kunnen klanten eenvoudig bestellen in de webshop. Daar vinden zij een uitgebreid aanbod: van pennen en papier tot printers en bureaustoelen. Het inrichten van kantoren is altijd maatwerk en klanten kunnen het hele traject van A tot Z aan Vingerling Kantoor uitbesteden. Pim vertelt verder dat hij verschillende bekende merken levert in zowel het hogere als het middensegment. “Altijd merken waar wij achter staan, maar dus wel met een verschillend prijskaartje. Zo kunnen we een grote groep bedrijven prima bedienen en zijn we dus ook voor ondernemers met een wat kleiner budget een passende partij.”

Akoestiek

De kantoorspecialist uit Naaldwijk heeft veel kennis in huis en meer dan veertig jaar ervaring in het vak. “En voor dat wat we niet weten, schakelen we een deskundige uit ons netwerk in. Zo weet de klant zich altijd verzekerd van eerlijk advies en een optimaal eindresultaat.” En dat optimale eindresultaat zit soms in ogenschijnlijk kleine dingen, weet Pim. Zo is de akoestiek in een kantoor enorm bepalend voor het welbevinden van medewerkers. “Het gebruik van veel harde materialen zorgt vaak voor ruis en slecht geluid. Met bijvoorbeeld speciale belcellen en akoestische plafond- en wandpanelen kunnen wij daar veel aan verbeteren.”

Kop koffie

Pim Vingerling vertelt dat hij het belangrijk vindt om goed contact met zijn klanten te onderhouden. Hij is daarom blij met de komst van Ferry Nieuwenhuizen. Met de uitbreiding van het team hoopt hij vaker tijd te hebben voor een kop koffie met zijn vaste relaties. “Door elkaar regelmatig te spreken, kunnen wij klanten nog beter adviseren. Wij weten dan wat er speelt, of er uitbreidingsplannen zijn en of bijvoorbeeld een onderwerp als duurzaamheid hoog op de agenda staat. Hoe eerder klanten ons benaderen, hoe beter we ze van dienst kunnen zijn. Niet alleen omdat je bij kantoormeubilair soms te maken hebt met lange levertijden, maar ook omdat we dan echt kunnen meedenken. Samen met onze interieurstylist maken wij graag een verrassend én functioneel plaatje. Zo creëren we een werkomgeving waar medewerkers gestimuleerd, gemotiveerd en geïnspireerd worden. Of anders gezegd: een plek waar het gewoon fijn werken is.”

Refurbished meubilair

Duurzaamheid: het woord is gevallen. Pim laat weten dat dit steeds vaker een thema is bij de (her)inrichting van kantoren. Zo ziet hij een groeiende belangstelling voor refurbished kantoormeubilair. Waar dat voorheen vooral bij grote bedrijven en overheidsinstanties aan de orde was, vragen nu ook kleinere ondernemers naar de mogelijkheden. Hij constateert dat duurzaamheid geen trend of hype is die wel overwaait. Met het in coronatijd opgekomen thuiswerken, is dat volgens hem anders. “Ik zie dat veel bedrijven medewerkers vragen om minimaal drie of vier dagen naar kantoor te komen. Hoe handig ‘zoomen’ met collega’s ook is: soms moet je elkaar gewoon echt in de ogen kunnen kijken.”

vingerlingkantoor.nl

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin