INTERVIEW

Shirley Schelkers viert 25-jarig bedrijfsjubileum ‘Wij weten klanten steeds weer te verrassen’

Op 1 januari 2022 viert ze een zilveren jubileum: dan is ze 25 jaar ondernemer! Shirley Schelkers, eigenaar van SD Creative Agency en initiatiefnemer van BOEM, vindt dat die jaren voorbij zijn gevlogen. Is het jubileum reden voor een feestje? Dat is in coronatijd waarschijnlijk een lastig ding, maar een passend feestje wordt het zeker. Reden voor een terug- en vooruitblik? Absoluut!

Met onder meer haar functie als voorzitter van MKB Westland zou je bijna vergeten dat Shirley haar bedrijf ooit begon in Rotterdam. De eerste locatie die ze daar koos, was het Witte Huis, bekend als de eerste wolkenkrabber van Europa. Een bijzondere plek, met mooi uitzicht op de oude haven. “We hebben daar ruim twaalf jaar ons kantoor gehad. Daarna zijn we verhuisd naar het WTC in Rotterdam en daar zijn we acht jaar gebleven.” 

Versteld van ondernemerschap

De geboren Rijswijkse, opgegroeid in Den Haag woont inmiddels alweer 15 jaar in Westland en raakte steeds meer verknocht aan haar nieuwe woonplaats. “Ik stond echt versteld van het ondernemerschap dat ik hier aantrof. En het begon steeds meer te kriebelen: zou het niet ontzettend leuk zijn om juist hier, in die ongelooflijke ondernemende gemeente, aan de slag te gaan?” In 2017 hakte Shirley de knoop door. SD ging het Rotterdamse verlaten en zich vestigen in Westland. En na een paar fijne jaren in het authentieke tramhuisje in Naaldwijk is het bedrijf nu gevestigd in De Lier. 

Fijne vibe

In de loop der jaren creëerde Shirley een professioneel team om zich heen. Met Irfaan Boedhram, Demi van Baardwijk en Florentina Wasmus heeft ze veel expertise in huis. “Elk teamlid brengt z’n eigen kennis en kunde in. We kunnen heel goed samenwerken en ik hoor vaak van klanten terug dat ze blij zijn met de fijne vibe die er bij ons heerst. Ik vind dat ook ontzettend belangrijk. In mijn optiek is samenwerking in ons vak echt de sleutel voor succes. Samen kom je tot veel betere en succesvollere resultaten. Zo hebben wij al jaren een trouwe en flexibele schil om ons heen waarmee wij samenwerken.”

Op maat gesneden

Shirley vertelt dat Branding, Design & Strategie een van de speerpunten van SD Creative Agency zijn. Vastgoedcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie zijn de andere speerpunten. “Als het om arbeidsmarktcommunicatie gaat, werken wij samen met de opdrachtgever aan een goede ‘employer branding’ om ervoor te zorgen dat het bedrijf aantrekkelijk wordt voor nieuwe medewerkers. In de moeilijke arbeidsmarkt van nu is dat enorm belangrijk. Je komt niet aan goed personeel door simpelweg een advertentie te plaatsen. Wij maken daarom echt een op maat gesneden plan van aanpak.” SD is al 25 jaar specialist in vastgoedcommunicatie. Voor bijvoorbeeld nieuwbouwprojecten verzorgt het bedrijf onder meer naamgeving, logo, branding, website, campagne, social media, brochures en start verkoop. Shirley: “Vanuit dat specialisme organiseren wij in het voorjaar de Haagsche Vastgoedborrel en hopelijk ook weer de Westlandse Vastgoedborrel.”

Juiste mix

Social media is inmiddels onmisbaar in de communicatie en SD kent alle ins en outs. “We richten bijvoorbeeld LinkedIn-profielen in, zorgen voor profiel optimalisatie en vindbaarheid op dit platform en verzorgen LinkedIn-workshops voor ondernemers. Maar het is essentieel dat je een instrument als LinkedIn, Facebook of Instagram wel ‘inbed’ in een groter geheel en een strategisch plan. 

Leukste vak

Klanten kunnen bij SD Creative Agency op één adres terecht voor een compleet pakket aan marketing- en communicatiediensten. Van strategisch advies tot het realiseren van een nieuwe website, het verzorgen van een digitale nieuwsbrief of de productie van een compleet magazine. “We zijn een fullservicebureau, laagdrempelig en innovatief”, omschrijft Shirley. “Wij volgen nieuwe ontwikkelingen en trends op de voet en kiezen daarin zorgvuldig onze eigen weg. We blijven onszelf uitdagen en zijn altijd op zoek naar vernieuwing. Daardoor slagen we er steeds weer in om onze klanten te verrassen. En als dat lukt, weet ik het weer zeker: dit is gewoon het leukste vak ter wereld!”

sdcreativeagency.nl

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin